fbpx

סרטים מקצועיים

הבסיס לעשייה שלנו באלי”ע היא ההבנה כי הראייה משפיעה על כל תחומי ההתפתחות, היא החוש המארגן שדוחף אותנו לקשר עם הסביבה, מגרה את הסקרנות ודרכו אנו קולטים ומבינים את העולם. בגיל הרך, הפעוטות חוקרים את סביבתם הפיזית והאנושית מכוח הסקרנות ומיצר הפעילות הטבוע בהם מלידה. סוכני החקירה הראשונים הם החושים “הקרובים” מגע, טעם, ריח, אח”כ מצטרפים גם ההקשבה, ההסתכלות והחיקוי.

לכל אלו התינוק זקוק כאשר הוא מחפש תשובות בשלב מוקדם מאד בחייו..
החוש המוביל במתן תשובות אלו הוא חוש הראייה.

פרו’ קנט קזלו, מנהל מקצועי באלי”ע: “אבני דרך בהתפתחות מערכת ראייה”
ישנם מספר אבני דרך בהתנהגות וויזואלית בשנה-שנתיים הראשונות של חיינו.
למה כדאי לשים לב ומתי כדאי לפנות לרפואת עניים או בדיקה אופטומטרית.

אנה שיינר, פיזיותרפיסטית התפתחותית , מנהלת סניף רחובות : “אתגרים בהתפתחות מוטורית אצל ילדים.”
80% מהלמידה הקרובה נעשת ע”י ראייה. ולכן בהעדר או כאשר יש לקות ראייה אנו צופים לפגיעה בלמידה. חוש הראייה הוא החוש המארגן. אנחנו שומעים משהו – מסובבים את הראש כדי לראות, מריחים משהו – מביטים מאיפה מגיע הריח, נוגעים במשהו ומייד רוצים לראות במה נגענו. כאשר חוש הראיה נפגע נרצה לעודד חושים אחרים כדי לאפשר למידה.

חן שמעוני, גננת סניף באר שבע: “למידה פעילה”
למידה פעילה היא שיטת לימוד שמטרתה לאפשר לילד ללמוד מתוך הפעילות שלו עצמו, באמצעות תהליך של סקירה, חקירה והשוואה של חפצים מהסביבה הקרובה והמיידית. המטרה שלנו היא לעזור לילדים לרכוש מיומנויות שאינם רוכשים באופן ספונטני בשל לקות הראייה.

מיכל קופלוביץ’-בונה, קלינאית תקשורת: “שפה ותקשורת”
תקשורת היא הבסיס לקיומנו בעולם ומהווה תשתית להתפתחות בכלל ולשפה בפרט. התקשורת הכרחית מהרגע הראשון בו תינוק נולד. קשר עין מהווה בסיס משמעותי עבור התפתחות התקשורת ומאפשר להורה להרגיש את היווצרות התקשורת עם התינוק.

 

הודיה נבון, מרפאה בעיסוק: “התפתחות המשחק”
המשחק הוא העיסוק המרכזי של ילדים. מהווה פעילות יסודית ומהותית ובעל השפעה חשובה ומשמעותית להתפתחות הילד וכן להתפתחותו העתידית. המשחק הינו מקור להנאה , מידע ולמידה עבור הילד ומשפיע על כל תחומי ההתפתחות; שפה, מוטוריקה, יכולות חברתיות, תפקוד רגשי ועוד. ילדים עם לקויות ראייה או עיוורון אינם יוצאים מן הכלל בחשיבות המשחק על התפתחותם אך לעומת ילדים עם ראייה תקינה, הם אינם מקבלים גירויים מהסביבה באותו האופן ועל כן פעמים רבות נראה עיכוב במיומנויות ובאיכות המשחק שלהם.

דילוג לתוכן