בימים האחרונים אנו נאלצים להתמודד עם מציאות חדשה בעקבות התפשטות וירוס הקורונה. ההנחיות החדשות משנות את כל שגרת החיים.
הילדים לא מגיעים לגן אך זאת איננה עוד חופשה.
יש ילדים אשר מעלים חששות ושואלים שאלות : “מדוע אין גן” ? “למה יש אנשים עם מסכות “?
וילדים שאינם שואלים אבל בהחלט מרגישים כי משהו קורה , משהו השתנה והם לא יודעים מדוע,
לעיתים הם מדמיינים תסריט אימה מכל פיסות המידע שהם שומעים.
לכן תפקידנו להסביר, לתווך ולהרגיע את ילדנו , אז איך עושים זאת ?
רגע לפני שאנחנו ניגשים להרגיע את הילד חשוב שנרגיע את עצמנו , ההורה הוא זה שמהווה לילד מראה של פרשנות המציאות , חשוב שנשים לב לתגובות שלנו ולאמירות , הילד מתבונן בתגובה שלנו ו ומשם הוא מסיק אם מה שקורה נמצא בשליטה או מהווה איום ממשי.
- להתאים את האינפורמציה לגיל הילד ולרמת ההבנה.
נותנים לילדים את מינימום המידע שמספק להם הבנה, חשוב לענות בצורה קצרה לא להתחמק מתשובה ולא לפרט מדי אלא לאפשר לילד לשאול שאלות ,להקשיב ולהבין מה הוא כבר יודע (לעיתים זה הרבה יותר ממה שנדמה לנו).
הניסוח צריך להיות בשפתו של הילד ובאופן שהוא מבין את הנאמר.
לדוגמא : קורונה – וירוס שגורם לחום ושיעול מחלה שדומה לשפעת שבה מנוזלים ומשתעלים.
- תקבלו את רגשות הילד – אל תבטלו את התחושות של הילד , תנו לגיטמציה לפחדים
- הרגעה – חשוב לחזק את תחושת הביטחון והמוגנות של הילד
“הרופאים יודעים לטפל בזה”
“ילדים כמעט ולא נדבקים בווירוס”
- כוחות ודרכי התמודדות – הגוף שלנו חזק ויודע להתמודד עם הווירוס. ילדים מתחברים לכוחות בגוף- יש לנו מערכת חיסון שתפקידה “לתקוף את הרעים “
שמירה על הגיינה – שטיפת ידיים עם סבון מבריחה את החיידקים ,
כך הילדים ירגישו חזקים ובעלי יכולת התמודדות.
- אופטימיות ותקווה – לשדר לילדים שיהיה בסדר , יהיה לזה סוף טוב ונחזור לשגרה.
- מומלץ לא לחשוף ילדים בגיל הרך לחדשות , תמונות וסרטונים בטלוויזיה
חשיפה לחדשות מעלה את רמת החרדה של הילדים.
זאת תקופה מאתגרת המהווה גם הזדמנות נפלאה להיות ביחד ולחזק את הקשר המשפחתי.
עם כל השינויים חשוב לשמור על שגרה,שגרה, שגרה המעניקה לילד תחושת ביטחון ומרגיעה את החרדה -נסו לשמור על סדר יום קבוע עם הקפדה על שעות שינה ואכילה קבועות , לייצר עוגנים קבועים במהלך היום כמו : זמן משחק משותף.
כל צוות אלי”ע זמין לשאלות ולהתייעצות.