קיבלתם אבחון שהייתם מעדיפים שלא לשמוע? נראה לכם שמשהו לא תקין עם הראייה של הילד?
מה עושים?
הדבר החשוב ביותר שיש להבין, הוא שיש הרבה מה לעשות כדי לעזור לילד. דבר נוסף, אתם לא צריכים לעשות זאת לבד, אנחנו כאן גם כדי לתמוך בהורים. יש לנו ניסיון של עשרות שנים, אתם מוזמנים להתקשר ואם משהו לא ברור, להתקשר שוב ושוב. אנחנו כאן כדי לסייע, להקשיב ולהנחות אתכם.
את הצעד החשוב ביותר כבר עשיתם, התעניינתם והגעתם לאתר אלי”ע – העמותה שמתמחה, מטפלת ומקדמת תינוקות וילדים עם עיוורון או לקויות ראייה.
מכאן, נלך יד ביד.
חשוב לנו שהתהליך הראשוני יהיה קל ומהיר ככל הניתן, עבור הילד ועבורכם. כפי שכבר ציינו בעמוד על למה אלי”ע? לזמן בהקשר של תחילת הטיפול יש חשיבות.
בתהליך עצמו ישנם מספר שלבים. אנחנו נעבור עליהם שלב אחרי שלב.
אנחנו עמותה שאינה למטרות רווח ואף אחד מהשלבים, כולל שלב ועדת המומחים, אינו כרוך בתשלום.
שלבי הכניסה למסגרת אלי”ע
שיחת טלפון ראשונה לאלי”ע
אתם מוזמנים להתקשר למרכז אלי”ע הקרוב אליכם. אל תהססו, אנחנו כאן בשבילכם.
זוהי שיחת הכרות ראשונית בה נקשיב וננסה להבין איך אנחנו יכולים לסייע לכם. נסביר לכם עלינו ונרצה להכיר מעט אתכם.
לדוגמא, נשאל מדוע אתם חושבים שיש לילד בעיה בתפקוד הראייה, נבדוק האם קיימת אבחנה רפואית, האם לילד יש אתגרים נוספים מלבד ראייה, האם הגעתם בעקבות הפניה, מי הגורם המפנה ומה הרקע להפניה, האם יש לכם מסמכים ואיזה מסמכים יש לכם. כמו כן, נבדוק התאמה מבחינת גילאים ומבחינת מיקום גיאוגרפי למעונות היום השיקומיים ולגני אלי”ע.
בין אם התשובות לשאלות הללו חיוביות או שליליות, אל תהססו להתקשר, נשמח להנחות אתכם בנוגע לאשר עליכם לעשות, גם ללא קשר למידת ההתאמה שלכם לאלי”ע.
במידה ויש לכם מסמכים שנחשוב שחשוב שאנשי המקצוע שלנו ילמדו אותם, נבקש מכם להעביר לנו העתק מאותם המסמכים.
ברוב הפעמים, נמליץ בשלב זה לפנות למחלקת הרווחה בישוב מגוריכם ולפנות לעובדת הסוציאלית המטפלת באזור שלכם. פניה זו נעשית בשלב זה כדי לחסוך זמן יקר בהמשך.
כמו כן, פעמים רבות יומלץ על פניה לביטוח לאומי.
בדיקה פנימית של הנתונים בתוך אלי”ע
הצוות המקצועי של אלי”ע בראשותו של המנהל המקצועי שלנו שהוא פרופסור לאופטומטריה פדיאטרית (מומחה למערכת הראייה של ילדים) יעבור על המידע שהעברתם לנו. מנהלת הסניף המתאים, אשת מקצוע אף היא, תעבור גם כן על המידע.
למעשה בשלב הזה אנחנו רוצים לבחון יותר לעומק ומבחינה מקצועית את המידע שהעברתם אלינו. כמו כן, זהו שלב מקדים לוועדת ההיכרות. אנחנו רוצים להבין את המצב כדי שנוכל לדאוג שהפגישה עם וועדת ההיכרות תהיה היעילה ביותר.
לדוגמא, יתכן ויהיה צורך להזמין את אחד המומחים של אלי”ע, העוסק בצד ספציפי של הטיפול והשיקום, אשר בדרך כלל לא יושב בוועדה.
אנחנו מאמינים שכל ילד מיוחד ואנחנו מתאימים את הטיפול באופן אישי לכל ילד ולכל ילדה וכך גם את וועדת ההיכרות.
בשלב זה אם יהיה צורך, תערך שיחת טלפון נוספת אליכם.
ועדת היכרות
בשלב זה נזמין אתכם לוועדת היכרות, וועדת היכרות היא ועדת מומחים. ועדות המומחים הללו מתכנסות בממוצע פעם בחודש. הגעה לוועדה אינה כרוכה בתשלום.
ביום הוועדה וקצת לפני הכניסה לוועדה עצמה, תתבקשו למלא טופס פרטים אישיים